2008. szeptember 21., vasárnap

Zöld hercegnő leves

Zöld hercegnő leves


Avagy ha nokedli és pörkölt a második, de valami pikáns levest is szeretne az ember saját maga számára...

Volt az ablakban egy cserép utolsókat rúgó bokor majoránna, egy pici csokor hervadt petrezselyemzöld, egy zöld citrom, és kakukkfű , ami kedvenc zöldfűszerem (szintén cserepes) egy nagy vöröshagyma, és tejföl..
Ja és egy zacskó krumpli. Semmi bors, kömény, pirospaprika.
kis olajra odadobtam a negyedekre vágott vöröshagymát, aztán az apró kockákra vágott krumplit,
sót, és kavargarttam egy darabig. mindenféle fentebbi zöldek aprítmányát nagy mennyiségben rászórtam.

Citromot kifelejtettem, de akartam beletenni egy kicsit, héjastól:)

felöntöttem vízzel, puhára főtt gyorsan a krumpli, mert picire volt kockázva.. Belekevertem a nagy dobozos tejfölt.. Kész
Csaba csípőspaprikát tett bele, Szabi ecetet, kisebbek semmit, én citromot.
Viszont megpillantva a levest aminek a tetején guszta kis zárványokban zöld levélkedarabok úszkáltak, megkérdezték, hogy ez milyen leves? erre jött a számra, hogy Zöld hercegnő.. nem tudom, ha simán krumplilevesnek szólítom, akkor is ilyen sikere lett e volna, de mindenki úgy bepakolt belőle, hogy a második fogás csak vacsorára kellett.

Nincsenek megjegyzések: