2008. augusztus 2., szombat

Csalánfőzelék az erdő közepéről


Egészen pontosan Hegyaljáról;) a Mikóháza és Sátoraljaújhely közti erdős kanyargós út melletti erdőszéli tisztásról.
Forró zuhannyal hatástalanítottam a csalán csípősségét, aztán ollóval levágtam a leveleket. Kevés vegetás vízben feltettem főni, fokhagymát is raktam hozzá, mint a spenóthoz szokás. Mikor "összeesett", rá kellett jönnöm, hogy nem esnek úgy szét a levelei, mint a spenótnak, úgyogy további aprítást igényel.. Hmm ezt elég bizarr módon sikerült kivitelezni, ugyanis fogytam a nagyollót, és ott a fazékban, fővés közben össze vissza nyírkáltam a méregzöld csombékot. Aprítás után, beletettem egy kis bazsalikomot, majd egy vajas rántást, és egy szétmorzsolt rozsos cipócskát.. Tejfel helyett tejjel öntöttem fel, mert úgy éreztem, ehhez nem megy semmi savanykás, viszont egy pici cukrot azt kapott a közepébe. És bár így leírva lehet hogy nem hangzik bizalomgerjesztőnek, tényleg nagyon jó lett:) Meg is lepődtem:) Reszelt sajt, vagy rántott sajt megy hozzá az én ízlésem szerint.

Update: Azóta még egyszer készült csalán, talán a legjobb bevágni a turmixgépbe ha megdinsztelődtek a levelek. A családnak így még jobban tetszett, én viszont a darabos változatra esküszöm, szerintem izgalmasabb.

Nincsenek megjegyzések: