2008. augusztus 2., szombat

Csirkemellfilé mustszósszal

Tavaly őszi recept, de lassan megint aktuális lesz. Terveimben van egy csokor musttal, szőlővel borral készülő étel összegyűjtése innen Tokajhegyaljáról....
Kedves ismerősünktől, akinek saját szőlője van, kaptunk egy palack friss mustot, gondoltam gyorsan kihasználom.. 8 db felezett csirkemellfilét bepácoltam előző este fokhagymás grillpác, és 1 dl olívaolaj keverékébe. másnap római tálban közepes lángon megsütöttem, közben a tetejét még egy kis szójaszósszal is meglocsoltam. Mikor kellően szép, piros színt kapott mindkét oldala,(egyszer meg is fordítottam), aláöntöttem 2 dl.-t a mustból, amivel tovább párolódott.
Kiszedegettem őket egy tálra, a mustos szaftot pedig átöntöttem egy kis edénybe, ahol még öntöttem hozzá a szőlő levéből, átforraltam egy kis chillivel, (jó csípős lett), de a gyerekeknek külön készítettem nem csípőset.. Azután a szószt besűrítettem kukoricakeményítővel. Én közkívánatra krumplipürét készítettem hozzá, de más körettel is el tudom képzelni... De nálunk mindig mindenhez krumplipürét kérnek:-)

Nincsenek megjegyzések: